Thursday, September 4, 2014

Mari Transform Diri..

Haiyoo...Mingu lepas kene 'Free lacture ' dgn Aa.
naik menanah tlinga dngo speech dia, mcm nk bengkak rase tlinga
Ade ke patut dia sruh ake malawo, melaram same mcm aku bersiap
nk pi keje ble ddk kt umah
Memula aku nk gelak gak,. ye la..bayangkan aku berdandan & berhias rapi
Make up cecantik & wewangi on wekend pagi
pastu ngemas umah, sapu n mop lantai
pastu masak...pastu kemas dapur..kang ptg skit goreng cekodok
lepas tu nk lipat baju & prepare mkn malam...fuhhh..
Agak2, make up & perfume i stay smpi ptg x camnih?
belengas la nti..confirm i tukar attire wajib hari cuti, suar  katok & baju xde lengan ..
I ni, boleh jer nk melaram...tapi xmoh buat keje umah bole x ?...
Setuju tak if wekend i melawo n ddk tgk tv goyang kaki? pagi smpi ptg...
Ermmm...x bole kan dear,.kang u keras tahan lapo plk kan
Tapi bile Aa ckp " tu pasal org lelaki suke tgk pompuan lain kt luar,..
 sbb bini kt umah pkai asal boleh!"
Dia sambung lgi  "org pompuan kene lelawo kt umah, kt luar umah pkai biase2 je..
kalo semua org buat gitu, xde la kes skandel laki org, bini org.bla.bla..."
Perghh...berdesing tlinga mak okeh!
Serius tapi benar,.ade btl jugak ckp dia..
husband kite sure nk kite nmpk kemas n cntik dpn mata dia, sejuk skit mata ye tak
hari2 tgk muke kite, xkan nk corak patern same jek.
nak gak ganti2 design kan.. hari ni mcm Neelofa, esok mcm Erra, lusa mcm Che Ta
mmg confirm x berengang la hubby i nti
Fact but true..
dulu time dating, bersiap paling perfect la.rambut seting kt salon,pakai nk tip top,
perfume paling wangi.
sbelum jmpe, pi toilet jap cek muke..kot lipstik lekat celah gigi kerr, kening senget sbelah
kalo bole nk dia tgk aku berkilau2, polish mcm retis gitur..
Tapi itu time belum kawen...
Now ni ble da stahun kawen, attire wajib yg aku rase seksi x nmpk polish di mata dia
ye la...sluar pendek n sleeveless da x nmpk grand. mybe sbb da slalu pakai kot
kene praktis pkai long dress, kebaya pendek, pant, blouse & kot gamaknyer pasni
since hubby i da pndai ckp "pasni pi amik duit beli baju lawo2, ".
so aku bole la round sogo beli baju up to date skit...
nk pg salon seting rmbut mcm anzalna kerr..
& beli heel tinggi buat pkai kt umah...
nmpk gaya, kalo gini la patern aku dress up, mmg jenuh ddk dpn tv saje..
tapi xpe la.syg laki la katekan..aku turutkan saje
semuge Aa teruja dgn my transform nih..hahahah

~Anne~


No comments:

Post a Comment