Friday, August 8, 2014

Alkisah sebelum Raya...

yeah.yeah..esok hari raya...lalalalala
belum raya da try test pkai baju raya, naik lunyai baju yg 1 tuh
pastu blk kg kene semingu awal..sbb nk jmpe cousin2 lelaki yg agak2 jambu
mlm2 main bunga api keliling umah atok,laman umah atok beso + mcm2 pokok ada..
seronok sgt nk tgu hari raya
Tapiiii...2 raya dulu2..time budak2, zaman sekolah rendah
Now ni raya x semeriah dulu..
lepas masing2 da de fmly, ade life sndri
nk gathering sesame time raya ssh skit coz memasing de hal
Dulu time bujang, aku paksa diorng blk..or else aku majok
Then, aku mmg volunteer ngemas umah even aku malas yg sbnonyerr. , 
beli brg mcm nk penuh 1 umah, padahal raya sehari jek
Beli siap2 brg dr kl & angkut bw blk KT..mcm la KT tu xde kedai kann
Smpi KT , aku da malas nk kuar beli brg bagai...mak bnyk keje ok!
Bkn pe, Jus nk mk sure 1day raya tuh meaningful utk kami semua
Fmly aku bkn type yg salam mntk maaf nangis2 bagai tuh
ktorng raya elex je xde slam2, mcm xde ape yg berlaku
1st time tgk fmly kwn aku yg practise mcm tuh...rase mcm bes plk
so las 3 year...aku ajak sibling aku buat gitu
Haaa....menjadi gak plan, 1st time tgk ayah nangis..
Sayu je feeling time mntk maaf, serba x kene rase...time tu je la kann
ok.ok...itu cite time belum kawen,
now da kawen x bole nk blk jhr je..kene gilir2 balik kg hubby
Raya tahun 2014 ni mak balik Perglehhhh ok
Lain beno rase beraya kt tmpt org...ye la x familiar kan
Terawih di Kangar, diorng buat 8 rakaat jek.siap witir 3 rakaat
Lawak sungguh time witir tuh coz aku ingat depa smbung terawih
So aku dgn penuh perasaan buat witir 'sesorng'..
lps da sujud siap..adik ipar tegur "knape x folow imam buat witir skali?"
Lerr...patut aku sorang je yg sujud di tgh keramaian jemaah td . malu nyer i !!!
cite lawak 1 lgi, time solat de bau petai kuat sgt
tgh solat dok mencari punca2 bau berkenaan...x kusyuk tul! @PSTGHF# sungguh
hbs solat, aku pusing kiri kanan...haaaa, da dpt tangkap dah
makcik sebelah kiri punya angkara..paling creepy dia pakai bedak sejuk penuh 1 muka
dengan muka kedut2 plk,.kelako giler..( tgh type ni pun aku trgelak.hahahah)
nasib x bw hp, kalo x aku da snap muke dia
Another case, aku nk buat kek choc moist kononyer , i pakai kukus ok..
gigih beli brg n layan buat kek sesorng di mlm raya
Tapi kannn..kek i jd Bingka, kenyal2 & x moist mcm base
tau sbb apa jd gitu????
                - - - -
                - - - -
                - - - -
Telur + Tepung = Adunan Keras
Adunan Keras = x bole pukul Telur smpi kembang
Telur Tak kembang = Choc Moist kek bertukar jd Bingka

Anyway, 'Bingka' itu sedap dimakan sbb ingrediant sgt superb..Aku sorang je yg mkn pun
Yg lain tgk kek tuh dgn pandangan yg Pelik.isk.isk..
Conclusion is...berfikir sejenak sebelum buat sesuatu adalah sgt baik.
Jangan buat sesuatu secara melulu yer....ehehehehehe

~Anne~














No comments:

Post a Comment